STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYT
Verden er fuld af strategier og planer, visioner og intentioner, men det der tæller, det der virkelig tæller, er handlekraft – at føre strategierne ud i livet.”
Paul Evans
 
 
Strategi og planer for implementering er intet værd, hvis ikke organisationen besidder handlekraft.
 
Men for at etablere en handlekraftig organisation må ledelsen sikre at følgende forudsætninger er til stede:
 
  1. Handlekraft forudsætter, at ledelse og medarbejdere arbejder mod samme mål, har et fælles formål og arbejder ud fra de samme principper.
  2. Handlekraft forudsætter en høj grad af medindflydelse i alle lag af organisationen.
  3. Handlekraft forudsætter, at kommunikationen i organisationen er klar og velfungerende.
  4. Handlekraft forudsætter, retten til at begå fejl.
  5. Handlekraft forudsætter, at der er tillid til hinanden bredt ud i organisationen
  6. Handlekraft forudsætter retten og pligten til at træffe beslutninger på egen hånd.
  7. Handlekraft forudsætter at veludført arbejde anerkendes.
  8. Handlekraft forudsætter, at løfter holdes.
  9. Handlekraft forudsætter ikke konsensus om alle beslutninger.
 
Hvor handlekraftige er I?
 
En objektiv vurdering af organisations handlekraft, der tager udgangspunkt i ovenstående punkter, og som efterfølges af målrettede forbedringer, gavner mere på bundlinjen end alle strategier, planer og visioner til sammen!