STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYTOM
Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now.
Alan Lakein  
 
For noget tid siden var jeg til møde med direktøren i en mellemstor jysk produktionsvirksomhed.
 
Under dialogen spurgte jeg på et tidspunkt: ”Når I jeres årsmål?” Hvortil han svarede: ”Ja det regner jeg da med”.
Straks fløj det ud af munden på mig: ”Hvordan ved du det?”
 
Det fik jeg ikke noget klart svar på!
 
Denne samtale har fået mig til at spekulere over, hvorfor nogle virksomheder når deres mål og andre ikke gør det?
 
Det er klart, at der er en masse faktorer som virksomheden har lidt eller ingen indflydelse på, men der er også rigtig meget virksomheden selv kan gøre for at nå sine mål.
 
Så et eller andet sted handler det om at definere disse faktorer eller områder og så måle
 
 
på om de udvikler sig i den rigtige retning i takt med, at vi påvirker dem.
 
Det handler altså ikke om at måle på alt, men om at måle på det rigtige.
 
· Hvad er det for eksempel for faktorer der har størst indflydelse på om vores bundlinje bevæger sig i den rigtige retning, og hvordan påvirker vi dem?
· Hvordan udvikler ikke bare vores mødebooking, men snarere vores ordreportefølje sig over året?
· Hvordan er bevægelsen i vores pipeline?
· Hvor stor er omsætningen pr. medarbejder?
· Hvad er udviklingen i vores likviditet over året?
· Hvilke nøgleressourcer skal udvikles til hvilket niveau?
 
Definer selv jeres nøglefaktorer, mål på dem hver dag, og I vil aldrig mere være i tvivl om I når jeres mål eller ej, jeg vil endda påstå, at vi på denne måde øger sandsynligheden for at vi gør det.