STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYTOM
Den, der griber nuet, holder evigheden i sin hånd”
Majbritte Ulrikkeholm

 
 
Et nyt år er lige begyndt, og hvad er mere på sin plads end at gøre sig nogle tanker om mål,  lederskab og taktikker for det kommende år:
 
1. Hvad er målet for det nye år
Definer årets vigtigste 3—5 mål klart og tydeligt og kommuniker dem ud i organisationen—vælg helst mål, der vil begejstre alle—det har den største indflydelse på organisationens momentum.
 
2. Hvor har vi de største potentialer
Definer de styrker og egenskaber organisationen har størst mulighed for at udnytte det kommende år og overvej, hvordan I bedst forløser disse potentialer.
 
3. Kopier jeres succeser fra 2022
Hvor havde I de største succeser sidste år og hvad kan I gøre for at de kommer til at gentage sig, evt. over for nye kunder i 2023?
 
  
4. Lav en liste over MUST-STOPS
Ingen organisationer har uanede ressourcer, og mange steder er der sat så mange skibe i søen, at de alle er umulige at få i havn. Lav en liste over de 5—10 projekter eller tidsrøvere som er de værste til at flytte jeres fokus fra det der virkelig tæller—luk dem ned!
 
5. Tag temperaturen på organisationen
Hvordan er stemningen generelt i organisationen—er den som den burde være, hvis I virkelig skal performe? Hvis ikke så gør det, der skal til for at højne stemningen.
 
6. Tjek forretningsområder og produkter
Er vores forretningsområder og produkter stadig lige så indbringende som de var engang eller bør vi luge ud i dem eller evt. tilføre nye? Er der forretningsområder og/eller produkter som reelt er tabsgivende?
 
7. Kom i gang
I mange organisationen bruges januar til lige at komme op i gear oven på jul og nytår—reelt er det en undskyldning for ikke at lave noget. Hvis I ved, hvad der skal til, hvorfor så ikke gå i gang med det samme?
 
Godt Nytår!