STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYT
Begyndelsen er den vigtigste del af en opgave”
Platon
 
Jeg har i mange år været af den opfattelse at rigtig mange opgaver mislykkes af den simple grund at de bliver påbegyndt på den forkerte måde—eller af de forkerte årsager.
 
Hermed går mange kræfter spildt, hvilket er synd, så derfor disse enkle råd, som vil styrke din fremtidige opgaveløsning:
 
  1. Vælg kun opgaver du virkelig brænder for, og vælger andre dem for dig, så vær meget omhyggelig med at forbinde dem med dine egne mål, værdier og motiver, så sammenhængen er skabt.
  2. Beskriv det endelige mål for din opgave; hvordan ser det ud, når opgaven er løst 100 % og optimalt?
  3. Lav en liste over alle de ting, der skal gøres for at opgaven er løst, del dem op i så små enkeltdele som muligt. Brug evt. post it notes til denne del—en opgave pr. seddel.
  4. Læg dine opgaver i en fornuftig rækkefølge, kronologisk eller efter vigtighed, alt efter hvilken model, der passer bedst til dig.
  5. Dan dig et overblik over, hvad du selv skal udføre og hvad du kan delegere—og deleger snarest muligt de opgaver der skal det.
  6. Benyt et planlægningssystem til at strukturere din opgaveløsning og sikre fremdrift.
  7. Opstil milepæle og beløn dig selv, hver gang én er nået.
  8. Gør mindst én ting hver dag, der bringer dig i retning af målet.
  9. Når som helst du mærker den mindste tendens til at slå op i banen, så tænkt tilbage på hvorfor målet er vigtigt at nå, og på gevinsten ved at nå det.
 
Benyt denne model og du vil opleve at du når dine mål, til tiden, samtidig med at du oplever en indre tilfredsstillelse ved at være effektiv.