STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYTOM
Remember that happiness is a way of travel—not a destination”
Elbert Hubbard

 
Hverdagen i en organisation, kan ind i mellem være frustrerende.
 
I farten kan vi komme til at misforstå eller overhøre hinanden—ind i mellem synes vi bare ikke der er plads til, at de punkter vi selv bakser med finder nok forståelse eller tid hos de andre.
 
Men, hvis ikke vi tager os af frustrationerne og deres årsager i tide, så risikerer vi, at organisationen går op i sømmene, på den ene eller anden måde: Forsvarsmekanismer som fornægtelse og vrede tager over og til sidst ender vi i resignation, fordi vi ikke kan se løsningen for enden af tunnelen.
 
Her kommer 10 forslag, som kan gøre hverdagen en smule lettere, når frustrationerne rammer:
 
1. ”PYT” er et beskedent ord, men hvis vi lærer, ind i mellem, at lukke af for vores ego vil mange problemer fordufte i opstarten
 
 2. Sørg med jævne mellemrum for at afstemme jeres gensidige forventninger
 
3. Se tingene under helhedens synsvinkel
 
4. Luft aldrig dine frustrationer offentligt, men adresser dem direkte, og i enerum, til den de gælder
 
5. Tag udgangspunkt i dine ønsker til en bedre fremtid—ikke i bebrejdelser af hvad den anden har gjort galt i dine øjne
 
6. Tag udgangspunkt i fakta og kom først derefter med dine vurderinger
 
7. Hav mod til at fremkomme med dine egne synspunkter og vær hensynsfuld nok til at lytte til den andens
 
8. Se tingene fra de andres side
 
9. Plej det gensidige tillidsforhold, det er guld værd den dag du har brug for det
 
10. Lær personerne bag titlerne at kende, det åbner nye veje til gensidig forståelse og accept
 
Overhold disse regler og rejsen mod målet bliver meget nemmere.